Pepcomics
Case: Pepcomics
PEP-COMICS importeert wekelijks de allernieuwste stripuitgaven en bijbehorende merchandise uit de USA. Ze zorgen ervoor dat nieuwe titels net zo snel in de Nederlandse winkels liggen als in de VS.
In 1983 zijn ze voorzichtig met de import van de eerste comics en books via de UK begonnen. De interesse voor de Engelstalige stripuitgaven groeide dankzij hun inspanningen explosief en in 1987 werd PEP-COMICS BV. opgericht en werd er direct vanuit de USA geïmporteerd.
POW! BANG! POING!
Voor websites gelden veel regels. Zeker met betrekking tot uitstraling en geluid. De User eXperience (UX-design) is namelijk van groot belang. Als er dan een webshop is waarbij je met deze regels creatief kan om gaan, dan is het wel de webshop van Pepcomics. Het ontwerp is gemaakt door Igor van Vijfeijken en de uitvoering door Zoso. De website is gemaakt in Comic-stijl, compleet met misdrukken, animaties en geluiden. En voor iedereen die er niet op zit te wachten, uiteraard zijn de geluiden uit te zetten
Custom REST API
Pepcomics biedt op dit moment zo'n 50.000 (!) comics aan. Maandelijks vallen er een aantal weg, maar komen er ook weer zo'n 5.000 bij. Die worden niet per stuk ingevoerd, maar worden gesynchroniseerd door middel van een custom build REST API. In samenwerking met Boys Without Brains heeft Zoso de koppeling tussen backoffice en website gerealiseerd. Door gebruik te maken van Oauth, OpenID en REST worden de producten, afbeeldingen, orders etc. naadloos heen en weer gestuurd.
A wise man once said:
"Nee heb je, ja kun je krijgen.
Neem contact op."